Er is geen ontkomen aan. Foto’s die het perfecte plaatje uitstralen, waarbij alles klopt. Een stralende glimlach met hoogglans witte tanden, een strak gestreken overhemd en een perfect getint figuur. Oftewel, stockfotografie. Het zijn jaloersmakende, aanlokkelijke plaatjes of toch niet? Toch zien we een nieuwe tendens.
Jarenlang is stockfotografie leidend geweest bij online en offline communicatie. Zonder stockfoto’s geen aantrekkelijke websites, advertenties of flyers.
Dat organisaties zo geen realistisch beeld van hun producten, medewerkers en diensten schetste maakte niet uit. Iedereen maakte er immers gebruik van.
De enige eis was: haarscherpe, aalgladde foto’s, waren waarbij de glimlach op het gezicht zat gebeiteld. Best bijzonder. Organisaties willen zichzelf uniek positioneren, maar gebruiken vervolgens wel allemaal dezelfde foto’s. Daar gaat je onderscheidend vermogen.
Gelukkig zie je dat tijden veranderen. Organisaties willen steeds meer een realistisch beeld scheppen, ervoor zorgen dat zowel medewerkers als (potentiële) klanten zich kunnen identificeren met het merk. Je klant wil je verhaal horen, je bedrijf leren kennen, maar vooral zien wat jou zo bijzonder maakt. Wij richten ons op de zakelijke markt, waarbij het verhaal van het merk centraal staat. We proberen met beeld echt het DNA van de organisatie vast te leggen. Dat betekent in sommige gevallen werken met medewerkers van het bedrijf in plaats van modellen en ook echt de werkvloer op.
De expertise van Studio Sterkenburg varieert van productfotografie tot creatieve reclamecampagnes. Zakelijke portretten, lookbooks, stillevens en reportages behoren ook tot de diensten, maximaal rendement halen uit professioneel beeldwerk!
Maar de studio biedt meer dan dat. We produceren ook bedrijfsfilms voor websites, ondersteunen wervingscampagnes met beeld en geluid en we interviewen klanten, zij zijn namelijk de juweeltjes die de meest waardevolle informatie geven.
Sommige bedrijven hebben een hoop baat bij maandelijks nieuwe beelden. We bieden hiervoor mooie pakketten aan voor een vast bedrag per maand, zo lijkt het net het stock-abonnement waaraan organisaties vanuit het verleden zo aan gewend waren, maar nu met echte unieke beelden om hun verhaal te ondersteunen.”
“Beeld is te belangrijk om er ‘even bij te doen’. Versterk je boodschap met een visuele strategie, dit verdient zich terug.
Studio Sterkenburg
De makers van visuele content